Afgelopen weekend - Reisverslag uit , van Judith Kakebeke - WaarBenJij.nu Afgelopen weekend - Reisverslag uit , van Judith Kakebeke - WaarBenJij.nu

Afgelopen weekend

Blijf op de hoogte en volg Judith

29 Augustus 2012 | ,

Ik ben weer een stapje verder in de voorbereidingen, afgelopen vrijdag mijn visum geregeld. Dacht ik daar trouwens leuk wat Nepali spreken te kunnen oefenen, zit er gewoon een puur Hollandse dame op het consulaat, dat ging dus even niet door ;-)

Verder afgelopen zaterdag naar een voorbereidingsbijeenkomst geweest. Was erg interessant om verhalen van mensen te horen die al vrijwilligerswerk hebben gedaan en met de anderen uit te wisselen waar we heen gaan, hoe we ons voorbereiden, welke verwachtingen we hebben, hoe we zo goed mogelijk kunnen zorgen voor een juiste inzet van sponsorgeld (alle sponsors: nogmaals dank voor jullie giften!). En waardevol om aan de slag te gaan met bepaalde cases, zodat je je nog een beetje beter kunt proberen in te leven op waar je tegenaan zou kunnen lopen.

Uiteraard wordt er ook steeds gewaarschuwd voor cultuurshocks e.d., maar ik denk eigenlijk dat ik met name een cultuurshock krijg als ik weer terug kom. Begreep namelijk eerder van mijn Nepalese docent dat het woord "moeten" eigenlijk niet bestaat in Nepali, ze hebben alleen een woord voor "should". Toen ik dat hoorde, werd mijn interesse voor het land nog groter ;-) En vraag ik me dus af hoe me dat gaat bevallen als ik na 6 weken weer terug kom in Nederland waar ik vast weer van alles moet.....

Op de bijeenkomst ook iemand ontmoet die de dag erna al naar Nepal ging en inmiddels een reisverslag heeft geplaatst. Toen ik daar gisteren onderstaande passage uit las, kreeg ik nog meer zin dan ik al heb, daar kun je toch alleen maar naar uitkijken!

Vanochtend deed ik de gordijnen open en keek recht op de besneeuwde toppen van de Himalaya, ontzettend mooi. Het vrijwilligershuis ligt op een heuvel, dus we kunnen de hele stad overzien. Eten doen we op het dak in de buitenlucht, relaxen doen we beneden in de kamer bezaaid met gekleurde matrassen. Door de vrijwilligers hier voel ik me thuis, het is altijd gezellig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2016

Thuis.....

08 Augustus 2016

Open heart, clear mind?

26 Juli 2016

'Niet-weten'

22 Juli 2016

Ik begrijp de wereld niet.....

22 Juli 2016

Excuses en afmelden
Judith

De tijd voordat ik naar Nepal ga, gaat nu stiekem toch best wel snel. Zo langzamerhand dus maar wat extra voorbereidingen treffen, waaronder deze website aanmaken! Zal proberen hier mijn vorderingen en ervaringen bij te gaan houden.

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 42771

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: