Over 1 week hopelijk gearriveerd in Nepal!! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Judith Kakebeke - WaarBenJij.nu Over 1 week hopelijk gearriveerd in Nepal!! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Judith Kakebeke - WaarBenJij.nu

Over 1 week hopelijk gearriveerd in Nepal!!

Blijf op de hoogte en volg Judith

29 September 2012 | Nederland, Nederland

Hallo allen,

Over 1 week begeef ik me als het goed is in hele andere sferen, dan ben ik volgens planning net geland op Kathmandu! Je moet trouwens maar niet teveel nadenken over zo'n ongeluk wat dan pas is gebeurd, dat kan altijd en overal gebeuren.

En zodra ik daar ben, zal ik ook moeten wennen (maar dat zal niet zo moeilijk worden denk ik ;-)) aan hele andere temperaturen, volgens de voorspelling is de maximum temperatuur die dag 30 graden!

Zie ook deze link met de weersverwachting, deze volg ik al een tijdje en daar word ik wel vrolijk van ;-):
http://www.weeronline.nl/Azie/Nepal/Katmandu/4724464

Zojuist alvast wat voorbereidingen voor de vlucht getroffen, stoelreservering gemaakt en online ingecheckt. Dat kan maar vast geregeld zijn!

En dit weekend eens verder aan de slag met wat ik mee wil/kan nemen. De afgelopen weken steeds al dingen klaargelegd als ik ergens aan dacht, maar als ik zie wat er nu ligt en er nog bij moet en wat de inhoud van mijn tas is, dan vrees ik dat dat niet helemaal met elkaar in balans is haha. Dus nog maar eens even kritisch beoordelen.

Komende week nog 3 dagen werken en dan sluit ik dat voorlopig even af. Mijn collega's zullen misschien blij zijn dan van me verlost te zijn, want het schijnt dat ik al lichtelijk gestresst over begin te komen.... :-) Daar heb ik nou anders voor vakantie nooit last van.....

Verder de afgelopen tijd nog meer contact gehad met mensen die vrijwilligerswerk hebben gedaan daar of dat gelijk met mij gaan doen. Goede tips en adviezen gehad en ook ideeen uitgewisseld over wat daar te doen in onze vrije tijd. Ik heb een dag of 2 voordat we echt van start gaan en de vrijdagen en zaterdagen vrij, dus hopelijk voldoende tijd om er ook op uit te trekken.

Een van de dingen die ik echt wil gaan doen, is een vlucht maken boven de Himalaya! Vanwege mijn oogbeperking (en ook de beperkte tijd), zal een trekking niet zo'n slim idee zijn, dus dan maar gewoon vanuit de lucht de bergen bekijken. Ook erg gaaf ;-)

Genoeg voorpret dus hier en ook al wel wat kriebels. Niet zozeer omdat ik nou zenuwachtig ben of zo, maar gewoon gezonde spanning omdat het nu dan bijna zover is. Aan de ene kant nog onrealistisch, maar aan de andere kant krijg ik er door alle verhalen toch steeds meer beelden bij.

We zullen het allemaal gaan zien, eerst nog even een paar dagen volhouden in het herfstige Nederland. Alhoewel het er vandaag best lekker uitziet met het zonnetje.

Fijn weekend allemaal verder!

Lieve groet,
Judith




  • 29 September 2012 - 23:57

    Sally:

    Hoi Judith,

    Ik wens je alvast een goede reis, geniet er van.
    Ik ben benieuwd naar je dagelijkse ervaringen in Nepal.
    Zelf vind ik het spannend voor jouw maar ik weet zeker dat het een hele
    bijzondere ervaring is.
    Ik ga je hier volgen.

    Namaste,
    Sally


  • 01 Oktober 2012 - 14:48

    Rikie Van Blijswijk:

    Beste Judith
    Als je dit leest ga je nog maar 2 dagen werken en dan pakken. Uit jouw bericht begrijp ik dat dat ook wel wat tijd in beslag zal nemen.
    Omdat ik de komende week veel weg ben, wil ik je nu alvast een heel fijne vlucht en landing toewensen.
    Ik hoop dt dit een onvergetelijke ervaring voor je zal worden.
    Er zullen mooie en vervelende momenten zijn, maar als de balans naar de eerste maar uitlsaat.
    En jij met jouw optimisme en doorzettingsvermogen zal het wel trekken.

    Heel veel plezier en ik hoop tussentijds nog meer berichten van je te lezen.

    Bye, bye,
    Namaste
    Rikie

  • 01 Oktober 2012 - 14:48

    Rikie Van Blijswijk:

    Beste Judith
    Als je dit leest ga je nog maar 2 dagen werken en dan pakken. Uit jouw bericht begrijp ik dat dat ook wel wat tijd in beslag zal nemen.
    Omdat ik de komende week veel weg ben, wil ik je nu alvast een heel fijne vlucht en landing toewensen.
    Ik hoop dt dit een onvergetelijke ervaring voor je zal worden.
    Er zullen mooie en vervelende momenten zijn, maar als de balans naar de eerste maar uitlsaat.
    En jij met jouw optimisme en doorzettingsvermogen zal het wel trekken.

    Heel veel plezier en ik hoop tussentijds nog meer berichten van je te lezen.

    Bye, bye,
    Namaste
    Rikie

  • 01 Oktober 2012 - 21:48

    Almiera Rappold:

    Hoi Judith,

    Als ik je verslagen zo lees krijg ik bijna zin om óók te gaan! Spannend hoor! Je tip voor het Nepalese restaurant in Rijswijk (vorig berichtje) zal ik eens thuis voorleggen...

    Ben ontzettend benieuwd naar alle toekomstige verhalen over je ervaringen in Nepal! Nog een paar daagjes...

    Ik wens je een hele goede vlucht en heel veel plezier in Nepal!!!

    Almiera

  • 03 Oktober 2012 - 13:29

    Willemijn:

    Hoi Judith,

    Het is me nog niet opgevallen dat je zo gestresst bent. Maar alvast een hele goede reis gewenst en heel veel succes en plezier in Nepal. Ik ben erg benieuwd naar wat je nu precies gaat doen daar. Ik hou deze site in de gaten!

    Liefs Willemijn

  • 03 Oktober 2012 - 15:13

    Manon:

    Ha Judith,

    niet stressen joh, dat werk krijg je toch niet af! Als je denkt alles af te hebben dan hebben Hans en Judith vast nog een vraagje wat ook nog even snel gedaan moet worden! haha

    Heel veel plezier in Nepal!
    Het zal vast hard werken zijn, maar voor een heel goed doel!

    Groeten Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2016

Thuis.....

08 Augustus 2016

Open heart, clear mind?

26 Juli 2016

'Niet-weten'

22 Juli 2016

Ik begrijp de wereld niet.....

22 Juli 2016

Excuses en afmelden
Judith

De tijd voordat ik naar Nepal ga, gaat nu stiekem toch best wel snel. Zo langzamerhand dus maar wat extra voorbereidingen treffen, waaronder deze website aanmaken! Zal proberen hier mijn vorderingen en ervaringen bij te gaan houden.

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 42778

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: