1e bericht uit Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Judith Kakebeke - WaarBenJij.nu 1e bericht uit Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Judith Kakebeke - WaarBenJij.nu

1e bericht uit Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Judith

08 Oktober 2012 | Nepal, Kathmandu

Lieve allen,

Ben gisteravond geruime tijd bezig geweest jullie een update te geven, maar de computer deed niet echt wat ik wil... Meerdere keren spontaan opgestart en uiteindelijk hele reisverslag verdwenen! Dus was iets langer bezig met Nederland dan de bedoeling was. Maar omdat ik al meerdere nieuwsgierige vragen kreeg, wil ik jullie toch niet van het reisverslag onthouden! Alleen is het nu wel een iets verkorte versie geworden en iets minder foto's dan oorspronkelijk gepland.

Een goede vlucht gehad, met gelukkig de gelegenheid om bij de tussenstop in Dubai even de benen te strekken. Daarna 3 kwartier eerder aangekomen op Kathmandu airport dan gepland, dus hopelijk is de pech met vliegen hiermee doorbroken!

Ging verder ook allemaal erg vlot bij de douane en bagage, dus pick up was nog niet eens gerriveerd. Hoefde echter niet al te lang te wachten en toen een rit zoals gebruikelijk is hier, naar het vrijwilligershuis gehad. Auto's die kriskras door elkaar rijden, door smalle ruimtes heengaan wat wij voor onmogelijk achten, een hoop getoeter, geweldig!

Goed ontvangen in het huis, wat echt een prima plek is! Grote kamer voor 4, die ik - nu in ieder geval nog - alleen met Martina uit Ierland hoef te delen. Verder zijn er nog een paar vrijwilligers uit Ierand, uit Spanje, Frankrijk, USA en nog iemand uit Nederland. Leuk en internationaal gezelschap, met interessante verhalen en ervaringen over de projecten en de wekendtrips. We zijn trouwens nu maar met een kleine groep van 9, een tijdje terug waren er hier wel 28!

Na het eten maar op tijd naar bed gegaan, om bij te komen van de reis en de nacht niet echt slapen in het vliegtuig. Prima bed, alleen de honden die van de ene naar de andere kant van Kathmandu blaffen of bijna janken als wolven, dat was toch iets minder. Dus regelmatig van wakker geworden, maar toch redelijk uitgerust.

Gisteren met Martina in Kathmadu rondgelopen, veel tempels gezien en met een overvollel lokale bus teruggegaan. Verrassend hoe ze toch altijd nog mensen erin kunnen proppen, als je denkt dat de bus toch echt vol is :-)

Prima dag gehad, met trouwens pancakes bij het ontbijt en friet bij het avondeten. Niets te klagen dus ;-)
Denk maar wel dat ik de komende weken lopend naar de projecten ga, dan heb ik in ieder geval nog wat beweging!

Vanmorgen de meeste projecten bezocht en vanmiddag nog eentje. Erg leuk hoe enthousiast je overal ontvangen wordt! Ik denk dat ik in de ochtend bij de women government school ga werken en 's middags bij de women empowerment activitities. Is beiden Engelse les geven aan vrouwen en wat ik vanmorgen bij de government school zag, is dat echt wat bij me past. De vrouwen zijn zo enthousiast en gemotiveerd en waren ook erg verrast over het (kleine beetje - ali ali) Nepali dat ik kan spreken. De kinderen op de school en in het weeshuis waren trouwens ook erg schattig! En de oudere mensen in het elderly home lijkt me ook heel bijzonder om mee te werken, maar wrs. ga ik dat dan een weekje tussendoor doen. Van 16 t/m 29 oktober is er hier nl. een festival en in ieder geval gedurende 1 week daarvan zijn verschillende van de projecten op de scholen gesloten.

Er worden trouwens voorbereidingen getroffen vanuit de staff hier om ons mee te nemen naar een tempel e.d. tijdens dat festival, lijkt me erg bijzonder om dat allemaal mee te gaan maken!

Goede berichten dus vanuit hier, prima weer ook en leuke plannen voor de komende weekenden.

Namaste voor nu en alle goeds voor jullie in Nederland. Was gisteren in ieder geval ook een prima dag daar begreep ik.

Lieve groet,
Judith

  • 08 Oktober 2012 - 10:22

    Judith:

    Hoi Judith,

    goed te horen dat je heel, zonder problemen en op tijd aangekomen bent! Het ziet er naar uit dat je toch een beetje vakantie kunt vieren dus.. Geen al te zware omstandigheden. De douche ook nog warm? En een plekje onderop het stapelbed weten te bemachtigen dus.. :-)

    Veel plezier!

    Gr. Judith

  • 08 Oktober 2012 - 15:01

    ErikB:

    Lijkt de slaapkamer van mijn kinderen wel. Alleen netter! Fijn te lezen dat de reis en de ontvangst goed is gegaan. En wat een internationale keuken! Patat frites nog wel, haha. Succes de komende tijd en ik hou je verslagen nauw in de gaten. Gr ErikB

  • 08 Oktober 2012 - 15:59

    Noura:

    Hi Judith,

    Klinkt nu al heel leuk! ben benieuwd naar je verhalen! ;)

    Noura

  • 08 Oktober 2012 - 16:25

    Rikie Van Blijswijk:

    Hallo wereldreiziger,
    Dat klinkt als een warm welkom. Je voelt je al meteen thuis zo lijkt het.
    Prachtige mensen in een schitterend land. Heb ik je teveel gezegd?
    Geniet ervan en laat mij/ons meegenieten door jouw verhalen en foto's.

    Namaste
    Rikie

  • 08 Oktober 2012 - 19:22

    Sally:

    Hoi Judith,

    Leuk van je te horen en dat je aan ons denkt om een verslag te schrijven.

    So far so good! Je kan nog mooie en inspirerende dagen tegemoet zien.
    De cultuur maakt het juist intererresant. Koe met bloemen om zijn nek, heeft dit een betekenis ?

    Veel plezier de komende dagen!

    Hartelijke groeten,
    Sally

  • 08 Oktober 2012 - 20:15

    Sumesh:

    Hoi Judith,

    Finally, nice to read from you. It is good to hear that you already have had experience of overcrowded buses.(reminds of the time when I had to force squeeze inside to return Bhaktapur from Kathmandu). Street dogs and cow look nice( at least in day). Eagerly waiting for further journals.

    Tapaiko Saathi,
    sumesh.

  • 08 Oktober 2012 - 23:12

    Piet En Trees Kakebeke:

    Hallo Judith

    Fijn om te horen dat het allemaal zo goed is gegeaan, goede reis, goede ontvangst enz. Leuk dat je al gelijk een bericht gestuurd hebt, want ja we willen toch wel heel graag weten hoe het met je gaat in het verre Nepal. We zullen je met veel belangstelling volgen en hopen dat het je mag brengen wat je er van verwacht. Ook leuk om al die lieve en leuke reacties van je vrienden, kennissen enz. te lezen. Over de honden 's nachts, ik (Ma) dus, zou daar weinig last van hebben :-)

    Heel veel succes de komende tijd en geniet ervan.

    Liefs Pa en Ma

  • 09 Oktober 2012 - 11:44

    Leontine:

    Hoi Judith,
    ook wij lezen met belangstelling mee!
    Gaaf dat je er gelijk foto's bij stuurt, maakt het voor Naomi en Bart ook een stuk sprekender. Naomi had het minder "luxe"verwacht, leeft erg met de gedachten dat je naar een arme omgeving bent gegaan, ze was onder de indruk van het mooie huis en je echte slaapkamer.
    Werkse de komende dagen! En genieten natuurlijk!
    Tot een later moment!
    Liefs van ons, Martijn, Loentine, Naomi, Bart.

  • 10 Oktober 2012 - 14:14

    Jeanine:

    Hi Judith, wat leuk om je belevenissen te volgen en de foto's te zien. Zo reizen we een beetje met je mee. Dat alles al zo voorspoedig gaat moet een goed voorteken zijn!
    Veel plezier & succes en tot later,
    Jeanine

  • 11 Oktober 2012 - 13:31

    Ania:

    Hoi Judith! Goed te horen dat alles goed gaat. Ik ben erg benieuwd naar vervolg. Je kamertje lijkt mij gezellig. Doet mij denken aan een vakantiecamp toen ik 10 jaar was. Leuk. Veel succes met je studenten. Tot horens. Kussjes!Ania

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2016

Thuis.....

08 Augustus 2016

Open heart, clear mind?

26 Juli 2016

'Niet-weten'

22 Juli 2016

Ik begrijp de wereld niet.....

22 Juli 2016

Excuses en afmelden
Judith

De tijd voordat ik naar Nepal ga, gaat nu stiekem toch best wel snel. Zo langzamerhand dus maar wat extra voorbereidingen treffen, waaronder deze website aanmaken! Zal proberen hier mijn vorderingen en ervaringen bij te gaan houden.

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 42800

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: