Foto's! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Judith Kakebeke - WaarBenJij.nu Foto's! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Judith Kakebeke - WaarBenJij.nu

Foto's!

Blijf op de hoogte en volg Judith

23 Oktober 2012 | Nepal, Kathmandu

Namaste,

Na vele pogingen, onverklaarbare weigeringen en opeens toch medewerking van de Nepalese PC (alhoewel de snelheid te wensen overlaat....), heb ik bij het vorige reisverslag alsnog de foto's kunnen plaatsen! Zijn er uiteindelijk behoorlijk wat geworden, kon nl. niet echt kiezen ;-)
De volgorde is trouwens een beetje vreemd, maar ik krijg het niet echt voor elkaar om dat aan te passen. En met de titels en de info uit het verslag, moeten jullie er denk ik redelijk wijs uit kunnen.

Verder weinig nieuws hier te melden, ben de afgelopen 2 dagen nl. een beetje ziekjes geweest en heb daarom niet gewerkt. De problemen met mijn keel hebben helaas iets doorgezet en heb er ook nog een soort van koutje/griepje bij gekregen. Zou ook goed kunnen komen door alles wat er mogelijk rondwaart bij de elderly home en in het weeshuis, waar men in principe (tenzij ze het echt heel hard nodig hebben) maar eens per week gebadderd wordt en schone kleren krijgt. En ik met de hygiene die ik gewend ben en dus niet zo'n goede weerstand, krijg daar wrs. dan sneller last van helaas.

Met een van de project executive daarom gisteren een poging gedaan om naar de dokter in het ziekenhuis te gaan (zo erg was het niet hoor, maar vonden ze hier nodig....), maar daar kon ik of pas zondag terecht of ik kon naar de emergency. Maar zo spoedeisend was het nou toch zeker niet :-)
Dus met haar naar de apotheek gegaan en daar wat medicijnen gehaald. Verder rustig aan gedaan, veel geslapen en nu gaat het weer stukken beter. Heb alleen nog een vervelend hoestje, alsof alle stof die ik hier in Kathmandu heb ingeademd daar vastzit of zo..., en een ruwe keel van al dat gehoest. Maar zal met de medicijen van hier, het gemberwater dat de kokkin voor me maakt en de Bisolvon die ik zelf had meegenomen hopelijk snel weer overgaan. Wil nu ook wel weer aan de slag, alhoewel er hier met het festival nu wel opmerkelijk minder te doen is. Je merkt ook echt dat het op straat veel rustiger is, veel mensen trekken erop uit richting familie in de villages. Verder zag je de afgelopen dagen geiten op allerlei manieren vervoerd worden: op het dak van de bus, in de bagageruimte onderin de bus, in de kofferbak van auto's, aan een touwtje mee over straat. En je hoort de hele dag een bepaald soort gezang, tot je op een gegeven moment niet meer weet of je dit nu echt nog mooi vindt ;-)

Tot zover dus maar even dit korte berichtje, het gaat dus na een kleine, lichamelijke terugval, nu weer helemaal de goede kant op! Niets dus om jullie zorgen over te maken!

Tot een volgend bericht,
lieve groet,
Judith


  • 23 Oktober 2012 - 18:49

    Sally:

    Hoi Judith,

    Gelukkig dat je weer beter bent.

    Je verslagen zijn leuk om te lezen.

    Van je foto's krijg ik een beeld van de cultuur die Nepal heeft, en
    een indruk dat de mensen vriendelijk zijn.

    Nog fijne dagen!

    groetjes,

    Sally

  • 23 Oktober 2012 - 23:21

    Leontine:

    Fantastisch al die foto's, geeft heel goed weer waar je mee bezig bent en waar je je bevindt. Staat je goed, dat oranje!!
    Rust verder uit en hopenlijk ben je snel helemaal de oude weer.
    Geniet van alles, en denk niet teveel aan ons....
    Groetjes, Leontine.

  • 23 Oktober 2012 - 23:21

    Leontine:

    Fantastisch al die foto's, geeft heel goed weer waar je mee bezig bent en waar je je bevindt. Staat je goed, dat oranje!!
    Rust verder uit en hopenlijk ben je snel helemaal de oude weer.
    Geniet van alles, en denk niet teveel aan ons....
    Groetjes, Leontine.

  • 24 Oktober 2012 - 10:46

    Stichting Muses:

    Hoi Judith,

    Fijn om te lezen dat je weer wat bent opgeknapt! De foto's geven een goede indruk van het land en de omgeving waar je in zit. Erg leuk!

    Gr Romy
    www.hetvrijwilligersnetwerk.nl

  • 24 Oktober 2012 - 19:47

    Bep Meeuwsen:

    Dag Judith,
    Ik geniet van je verslagen en de foto's maken het helemaal compleet
    Je hebt al ontzettend veel ondernomen en beleefd en gezien. Het lijkt me een heel bijzondere ervaring.
    Gelukkig dat je weer wat bent opgeknapt. Geniet van alles.
    groetjes Bep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2016

Thuis.....

08 Augustus 2016

Open heart, clear mind?

26 Juli 2016

'Niet-weten'

22 Juli 2016

Ik begrijp de wereld niet.....

22 Juli 2016

Excuses en afmelden
Judith

De tijd voordat ik naar Nepal ga, gaat nu stiekem toch best wel snel. Zo langzamerhand dus maar wat extra voorbereidingen treffen, waaronder deze website aanmaken! Zal proberen hier mijn vorderingen en ervaringen bij te gaan houden.

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 42786

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: