Nog 1 maand!! - Reisverslag uit , van Judith Kakebeke - WaarBenJij.nu Nog 1 maand!! - Reisverslag uit , van Judith Kakebeke - WaarBenJij.nu

Nog 1 maand!!

Blijf op de hoogte en volg Judith

05 September 2012 | ,

Namaste!

Vandaag over precies 1 maand vertrek ik, ik heb er echt zin in!

Raar gevoel wel, loop al zo lang rond met het idee dit eens te gaan doen, heb me begin dit jaar ingeschreven en toch is het dan nog best wel een beetje ver van je bed-gebeuren. Dat blijft het nu natuurlijk nog steeds, want zo dichtbij is het niet :-) Maar het wordt nu allemaal wel concreter, ik krijg er meer beelden bij door reisverslagen en ervaringen van anderen, mijn eigen inlezen en voorbereiden. En toch, hoeveel ik me ook probeer voor te bereiden, ik heb zomaar het gevoel dat het wrs. toch allemaal anders zal uitpakken.

Maar dat is vreemd genoeg ook eigenlijk juist wel waar ik naar uitkijk: eens iets heel anders doen, een hele andere omgeving, andere cultuur, andere mensen, niet van tevoren weten hoe het precies zal lopen, wie ik zal ontmoeten, wat ik kan betekenen. Dan heb ik, al zeg ik het zelf, toch wel een behoorlijke stap gemaakt in het loslaten e.d.. Dat is toch eigenlijk wel heel wat voor zo'n perfectionist en controlefreak als ik best wel ben (of is dat te zacht uitgedrukt......). Goed te weten dat er ook nog een andere kant in mij zit ;-)

Een kant die momenteel eigenlijk niet zo in mij zit, is die van een student. Jeetje, wat is het moeilijk de concentratie te vinden om woordjes te stampen en belangrijker nog, ze te onthouden. Hoe deed ik dat vroeger toch....

Heb daarom maar verschillende tips opgevolgd, zoals briefjes in huis hangen - in de keuken/de badkamer/toilet ;-) - met woordjes/zinnetjes. In de hoop door het vaak te zien, het beter te gaan onthouden (thanks Ania!)

En heb de audio cd van de beginnerstraining sinds dit weekend op de Ipod, zodat ik deze kan afluisteren in de trein/tram. Dit in de hoop door het vaak te horen, beter in de flow van het Nepali te komen (thanks Engelse lerares!).

We zullen zien welke effecten dit alles gaat hebben.... Van mijn docent, kreeg ik trouwens het advies om zoveel mogelijk Nepali te spreken/schrijven, dus eigenlijk wilde ik dit verslag in het Nepali opstellen :-) Maar ik start maar gewoon met een paar woordjes, zoals de begroeting bovenaan en de afsluiting hieronder. Kunnen jullie er ook rustig inkomen!

Shuva beluka (oftewel fijne avond),
Judith




  • 06 September 2012 - 11:03

    Stichting Muses:

    Wat goed dat je al bezig bent met het leren van de taal! Lijkt me echt wel lastig!
    Succes en ik ga je verhalen volgen hoor.
    Gr Romy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2016

Thuis.....

08 Augustus 2016

Open heart, clear mind?

26 Juli 2016

'Niet-weten'

22 Juli 2016

Ik begrijp de wereld niet.....

22 Juli 2016

Excuses en afmelden
Judith

De tijd voordat ik naar Nepal ga, gaat nu stiekem toch best wel snel. Zo langzamerhand dus maar wat extra voorbereidingen treffen, waaronder deze website aanmaken! Zal proberen hier mijn vorderingen en ervaringen bij te gaan houden.

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 42775

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: