Correctie Nepali.... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Judith Kakebeke - WaarBenJij.nu Correctie Nepali.... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Judith Kakebeke - WaarBenJij.nu

Correctie Nepali....

Blijf op de hoogte en volg Judith

06 September 2012 | Nederland, Nederland

Namaste!

Ik werd er door mijn hulpvolle docent op gewezen dat ik iets niet helemaal juist heb gezegd.... Ik wenste jullie gister namelijk een 'Shuva beluka' (oftewel fijne/goede avond), maar dit is niet goed...... Het moet zijn 'Shuva shandhya'.

Shuva betekent weliswaar goed en beluka avond, maar toch is het niet gebruikelijk dat zo te zeggen. Beetje hetzelfde als dat je in Nederland wel de ochtend hebt, maar niet echt zegt goede ochtend. Daar gebruik je toch eigenlijk meer goedemorgen voor.

Dus weer wat geleerd ;-)

Shuva shandhya,
arko patak bhetaulaa (als het goed is: tot een andere keer)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2016

Thuis.....

08 Augustus 2016

Open heart, clear mind?

26 Juli 2016

'Niet-weten'

22 Juli 2016

Ik begrijp de wereld niet.....

22 Juli 2016

Excuses en afmelden
Judith

De tijd voordat ik naar Nepal ga, gaat nu stiekem toch best wel snel. Zo langzamerhand dus maar wat extra voorbereidingen treffen, waaronder deze website aanmaken! Zal proberen hier mijn vorderingen en ervaringen bij te gaan houden.

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 42803

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: