Ik ben er! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Judith Kakebeke - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Judith Kakebeke - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Blijf op de hoogte en volg Judith

17 Juli 2016 | Nepal, Kathmandu

Jaaaaaa, ik ben er! Terug van weggeweest, na bijna 4 jaar.

Voor de mensen die wisten dat ik vrijdagavond via Istanbul vloog, was het even spannend toen ze hoorden van de militaire coupe. Ikzelf heb er gelukkig helemaal niets van meegekregen, was daarvoor al de lucht in en hoorde het pas toen ik op het vliegveld hier was opgehaald.

Toen ik in hotel/guesthouse terug was, na gezellig met de stagiaires van de reisorganisatie ontbeten te hebben, en mezelf had opgefrist en klein beetje gesetteld, kón ik niet meer wachten, ik moest gewoon meteen al een van mijn lieve Nepalese vriendinnetjes zien! Ze is inmiddels verhuisd had ik al begrepen en dat bleek wel een eindje verder buiten de stad, dus ja hoe kom je daar dan? Nou, gewoon via de receptioniste van het hotel haar te laten bellen :-) Heerlijk haar stem alvast weer even te horen! De receptioniste heeft het vervolgens zo goed en zo kwaad als het ging weer aan een taxi-chauffeur uitgelegd en die heeft, na een 'bumpy ride' over wegen met water en hobbels, het laatste stuk haar ook nog weer gebeld. En toen stond Sanu ons buiten op te wachten en omhelsden we elkaar en was het meteen alsof ik haar gisteren voor het laatst had gezien! Een hele gezellige middag/avond gehad, lekker bijgekletst, haar familie ontmoet, waaronder haar o zo schattige zoontje van 2. En later op de middag kwam de groep Spaanse vrijwilligers terug, ze heeft inmiddels haar eigen stichting opgericht en deze groep komt haar deze zomer helpen met oa een agricultur project. Waarmee ze dan inkomsten kan genereren om nog weer meer kinderen naar school te kunnen laten gaan. Ik houd van haar en haar missie, gedrevenheid en ondernemerschap! En ik ga haar zeker straks nog weer zien en kijken op de school.

's Avonds in het donker terug en ja, hoe kan de taxichauffeur dan precies je hotel in de drukke toeristenwijk Thamel vinden? Nou, gewoon weer via het hotel te laten bellen, lang leve het kaartje dat ik had meegenomen (die staan hier eigenlijk altijd wel op de balie). En toen 'ie er op een gegeven moment vlakbij was en me toch niet precies voor de deur kon afzetten (dat had hij Sanu moeten beloven), heeft hij weer gebeld en kwam een hotelmedewerker naar buiten om het laatste stukje met ons mee te rijden. Heerlijk, die gastvrijheid en attentheid!

Vandaag doe ik het rustig aan, de nacht vrijwel niet slapen in het vliegtuig en lekker filmpjes kijken plus wennen aan hier in een drukke wijk slapen op een vrij hard bed, merkte ik vanmorgen wel.... Dus wekker lekker laten gaan en heerlijk doorgeslapen.

Morgen 'ontvlucht' ik de drukte en vertrek ik naar Dhading (het platteland) voor een homestay, waarna ik doorga naar Pokhara.

Tot later!

Namaste,
Judith

  • 17 Juli 2016 - 22:30

    Pa En Ma:

    Leuk om weer wat van je te lezen Judith. Leuke ontmoetingen heb je al gehad en er zullen er ongetwijfeld nog vele volgen. We wensen je een goed verblijf in je homestay en zijn heel benieuwd naar je ervaringen en belevenissen daar. Groetjes en liefs

  • 18 Juli 2016 - 09:46

    Marcella:

    Wat tof om te lezen Judith! Ik wens je een prachtig avontuur vol mooie ontmoetingen. Heel mooi hoe je jouw eigen pad volgt :) Liefs, Marcella

  • 18 Juli 2016 - 10:52

    Rooz:

    Wat een fijn begin van je reis. Ik ben benieuwd naar je volgende belevenis. Geniet ervan. Namaste Rooz

  • 18 Juli 2016 - 19:30

    Sally:

    Hoi Judith,

    Ik bewonder wat je doet en geniet van de ervaringen
    Ik vind leuk om jou verhalen te lezen.

    Veel plezier en groetjes,

    Sally

  • 19 Juli 2016 - 11:54

    Eefje Van Damme:

    Lieve Judith,
    Heel leuk om je zo te volgen!! Geniet van je tijd in dit prachtige land.
    Take care.
    Eefje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2016

Thuis.....

08 Augustus 2016

Open heart, clear mind?

26 Juli 2016

'Niet-weten'

22 Juli 2016

Ik begrijp de wereld niet.....

22 Juli 2016

Excuses en afmelden
Judith

De tijd voordat ik naar Nepal ga, gaat nu stiekem toch best wel snel. Zo langzamerhand dus maar wat extra voorbereidingen treffen, waaronder deze website aanmaken! Zal proberen hier mijn vorderingen en ervaringen bij te gaan houden.

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 42792

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: